Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Általános szerződési feltételek

1. Szerződés hatálya

 

1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek kiterjed (a továbbiakban: „ÁSZF”) az Urban Dandy Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1074 Budapest, Alsó erdősor utca 3. fszt. 10.; cégjegyzékszáma: 01-09-413032), mint Vállalkozó (a továbbiakban: „Vállalkozó”) által nyújtott szolgáltatásokra, meghatározza a felek között létrejövő szerződés megkötésének rendjét, a szolgáltatás tartalmát, valamint a szerződés módosításának feltételeit, illetve megszűnésének, megszüntetésének eseteit.

 

1.2. Jelen ÁSZF a szerződéskötési folyamat során kiadott rendelés‐visszaigazolásokkal, számlákkal és minden egyéb az adott megrendelésre vonatkozó dokumentumokkal összhangban értelmezendők, s a felek között létrejövő és a felek egyéb megállapodása hiányában jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései az irányadóak. Az ÁSZF a felek jogviszonyának általános feltételeit, a felek jogait és kötelezettségeit határozza meg.

 

1.3. Jelen ÁSZF‐től történő bármely eltérés csak Megrendelő és Vállalkozó által aláírt és jóváhagyott írásos formában érvényes. Írásbeli megállapodásnak számít a felek között levélben, vagy telefax, illetve elektronikus levelezés körében történt nyilatkozattétel is, ha azt a másik fél kifejezetten elfogadta. Az írásbeli nyilatkozatokat a másik fél Megrendelésben megadott címére, telefax számára vagy elektronikus levélcímére (email) kell elküldeni.

 

1.4. Vállalkozó szolgáltatási területe kizárólag Magyarország területére terjed ki, így Vállalkozó kizárólag magyarországi címmel rendelkező Megrendelő részére teljesít megrendelést.

 

1.5. Jelen ÁSZF 2025. január 01. napjától visszavonásig hatályos.

 

2. Szerződés tárgya

 

2.1. Vállalkozó a www.urbandandy.hu webcím alatt weboldalt üzemeltet, amelyen az általa forgalmazott kozmetikai és egyéb termékek rendelhetők (a továbbiakban “weboldal”) a weboldalt látogató Megrendelők által egy internetes felületen keresztül. Vállalkozó a Megrendelő részére a kínálatában (weboldalán) elérhető termékeket a Megrendelőnek a megrendelt mennyiségben biztosítja, amennyiben azok raktárkészleten elérhetők. Vállalkozó ebben a körben vállalja, hogy a Megrendelő igényei alapján, a Vállalkozó lehetőségeihez mérten, a kínálatában elérhető termékeket ellenérték fejében a Megrendelő által leadott megrendelést követően, a vonatkozó megrendelési visszaigazolásban meghatározott feltételek szerint Megrendelőnek leszállítja.

 

2.2. Szerződő felek a szerződés teljesítése során hatékonyan, egymással kölcsönösen együttműködve járnak el, figyelembe véve egymás jogos érdekeit.

 

3. Szerződéskötés folyamata, a szerződés létrejötte

 

3.1. Regisztráció Vállalkozó weboldalán: A Megrendelőknek lehetőségük van arra, hogy Vállalkozó internetes weboldalán (www.urbandandy.hu) a regisztrációs oldalon regisztráltassák magukat. A regisztráció során a Megrendelő külön nyilatkozatot fogad el, miszerint a regisztrálás során a valóságnak megfelelő adatokat (név, cím, elérhetőségi adatok, szállítási címek stb.) ad meg, s ennek elmulasztása esetére, az ebből eredő kárért teljes kártérítési felelősséggel tartozik. A regisztráció során és ahhoz megadott adatokat Vállalkozó a vonatkozó és hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően kezeli.

 

3.2. Megrendelés Vállalkozó weboldalán keresztül: Amennyiben Megrendelő Vállalkozó weboldalán az általa megrendelni kívánt termékeket kiválasztja, azt behelyezi egy a weboldalon működő virtuális kosárba. A virtuális kosárban található termékekre vonatkozó megrendelési szándékát Megrendelő a feltételek elektronikus elfogadásával és a fizetési mód kiválasztásával véglegesíti, így szerződést köt Vállalkozóval jelen ÁSZF és a megrendelési visszaigazolásban szereplő egyedi feltételek alapján (a továbbiakban elektronikus megrendelés).

 

3.3. A Szerződés létrejöttéről Vállalkozó írásban tájékoztatja Megrendelőt, megrendelési visszaigazolás formájában, amely pontosan és tételesen tartalmazza a megrendelt áruk és szolgáltatások megnevezését, azok árait, a szállítási és fizetési módot, illetve a szállítási és számlázási címet. Vállalkozó csak azokért a megrendelt szolgáltatásokért és termékekért tartozik felelni, melyek az esetlegesen kiküldött árajánlatban és a megrendelési visszaigazolásban is szerepelnek.

 

3.4. Együttműködés: Szerződő felek a szerződés teljesítése érdekében kölcsönösen együttműködve kötelesek eljárni, így különösen abban az esetben, ha a szerződés teljesítéséhez további információk szükségesek, úgy Megrendelő köteles azt (azokat) a felhívás kézhezvételétől számított 3 napon belül Vállalkozó részére megadni.

 

4. A létrejött szerződés módosítása

 

4.1. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a szerződés létrejötte után, elfogadott és visszaigazolt megrendelés esetében, Megrendelő kizárólag akkor élhet a módosítás jogával, ha az eredeti megrendelés alapkoncepcióját a módosítás nem érinti és azt a Vállalkozó jóváhagyta.

 

4.2. A módosítási kérelem akkor nem érinti az eredeti megrendelés alapkoncepcióját, ha a módosítás nem eredményez határidőbeli módosulást, árcsökkenést vagy árnövekedést illetve többletköltséget. Ebben az esetben a módosítási kérelem új megrendelésnek minősül, amelynek során a korábbi megrendelés alapján a Vállalkozó által az új Megrendelő elfogadásának időpontjáig elvégzett munkákkal a felek elszámolnak egymással, s Megrendelő az addig felmerült vállalkozói díjat, költségeket köteles megfizetni. Új megrendelés esetén felek a megváltozott feltételekben állapodnak meg egymással. Abban az esetben, ha az új Megrendelésnek minősülő módosítási kérelmet Vállalkozó nem fogadja el, akkor felek a szerződést közös megegyezéssel megszüntethetik, azonban a megszüntetés időpontjáig elvégzett munkákkal a felek kötelesek elszámolni egymással, s Megrendelő az addig felmerült vállalkozói díjat, költségeket köteles megfizetni. Ha a felek a Szerződést közös megegyezéssel nem szüntetik meg, úgy Vállalkozó jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani és az addig elvégzett munkákkal elszámolni, a Megrendelő pedig köteles az elvégzett munkák ellenértékének a megfizetésére. 

 

4.3. A Szerződést a Vállalkozó a teljesítés megkezdése előtt szolgáltatott információk, adatok és dokumentumok birtokában teljesíti. Abban az esetben, ha a Megrendelő a Megrendelését a fentiek szerint utólag módosítja, kiegészíti, vagy bármilyen módon és mértékben megváltoztatja, a Vállalkozónak a fentieken kívül jogában áll új teljesítési határidőt kitűzni és a szolgáltatás ellenértékét arányosan növelni, amennyiben azt a módosítás jellege és volumene indokolja.

 

5. Megrendelő jogai és kötelezettségei

 

5.1. Vállalkozói díj megfizetése: Megrendelő vállalja, hogy Vállalkozó által elkészített, és a visszaigazolásban meghatározott feltételeknek megfelelő szolgáltatást és/vagy terméket átveszi és a meghatározott vállalkozási díjat, jelen Szerződés rendelkezéseinek megfelelően megfizeti. Megrendelő nem jogosult a Vállalkozó által el nem fogadott követelések ellenértékét visszatartani. A vállalkozói díjak megfizetése minden esetben előre történik a weboldalon elérhető fizetési módozatok szerint vagy utánvéttel a megrendelés tárgyának Megrendelő általi kézhezvételekor. Ezen feltételek általános érvényben maradnak visszavonásig, vagy egyéb változtatásig. Vállalkozó saját belátása szerint jogosult a korábban meghatározott fizetési határidőktől eltérni, amennyiben ezt egy adott megrendelés tárgyát képező termék jellege, vagy a megrendelés egyéb körülménye indokolja.

 

5.2. Üzleti titok: Felek közötti jogviszonnyal kapcsolatos valamennyi tény, adat, információ üzleti titoknak minősül. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Vállalkozó által készített és átadott dokumentumok, anyagok, rajzok, specifikációk, árajánlatok stb. Vállalkozó kizárólagos tulajdonát képezik, így azok harmadik fél számára történő kiadása üzleti titok megsértésének minősül, melynek minden gazdasági és büntetőjogi felelősségét Megrendelő viseli.

 

5.3. Szerződés módosítás: A Megrendelés elfogadását követően a megrendelő által kért módosítások külön megegyezés és szerződés‐módosítás tárgyát képezik.

 

5.4. Szerzői jogok tiszteletben tartása: A Vállalkozó által forgalmazott termékek a termékeket gyártó jogi személyek szerzői jogi, vagy egyéb jogi védelme alá tartoznak. Megrendelő köteles ezen jogok tiszteletben tartására a vonatkozó jogszabályok megtartásával. Mindennemű, a Megrendelőnél bekövetkezett harmadik fél felé történő jogsértésért a Megrendelő tartozik felelősséggel a  polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és a vonatkozó hatályos jogszabályok szerint.

 

5.5. Elállás: A Megrendelőt a termék átvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

 

5.6. Az elállási határidő

- attól a naptól számított 14 (tizennégy) nap elteltével jár le, amikor a Megrendelő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a megrendelt terméket átveszi;

- több tételből vagy darabból álló termék vásárlása esetén attól a naptól számított 14 (tizennégy) nap elteltével jár le, amelyen a Megrendelő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a megrendelt termék utolsó tételét vagy darabját átveszi

- több termék vásárlása esetén attól a naptól számított 14 (tizennégy) nap elteltével jár le, amikor a Megrendelő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi;

 

5.7. A Megrendelő elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

 

5.8. A Megrendelő elállási jogát a jogszabály által meghatározott határidőn belül a Vállalkozáshoz intézett egyértelmű, írásba foglalt nyilatkozata útján gyakorolhatja. A Megrendelő elállási jogát határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő nyilatkozatát a rendelkezésére álló határidő lejárta előtt elküldi. A Megrendelőnek az elállási nyilatkozatot postai úton vagy e-mailben kell eljuttatnia a Vállalkozó alábbi elérhetőségeinek egyikére:

Levelezési cím: Urban Dandy Korlátolt Felelősségű Társaság, 1074 Budapest, Alsó erdősor 3. Fsz. 10. ajtó.

E-mail cím: info@urbandandy.hu

 

5.9. A Megrendelő a fentieknek megfelelő elállása esetén köteles a terméket a saját költségén haladéktalanul, de legkésőbb az elállás Vállalkozóval történő közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni (postai úton vagy futárszolgálattal). A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. Utánvétes csomagként visszaküldött termékek átvételét a Vállalkozó nem fogadja el.

 

5.10. A Megrendelő elállása esetén a Vállalkozó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Megrendelő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes vételár összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Az összeg visszatérítésére a Megrendelő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon kerül sor, kivéve, ha a Megrendelő kifejezetten beleegyezik abba, hogy a Vállalkozó a visszatérítésre más fizetési módot alkalmazzon azzal, hogy a Megrendelőt emiatt semmilyen többletdíj nem terhelheti. A termék visszaküldésének költségei a Megrendelőt terhelik. 

 

5.11. Vállalkozó mindaddig visszatarthatja a Megrendelő által megfizetett összeget, amíg a Megrendelő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolja, hogy a terméket visszaküldte; a két időpont közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A visszaküldésnél felmerülő költségeket Megrendelő köteles megfizetni.

 

5.12. Vállalkozó jogosult Megrendelőtől a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését követelni.

 

5.13. A Vállalkozó felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy a jogszabályi rendelkezések alapján a Megrendelő az elállási jogát nem gyakorolhatja 

 

a) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

b) romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

c) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

 

5.14. Figyelemmel a Vállalkozó által a webáruházban kínált termékek jellegére, a Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy egészségvédelmi és higiéniai okokból a termék(ek) átadást követő felbontását követően elállási jogát nem gyakorolhatja a webáruházban mindenkor elérhető kozmetikai termékek – ideértve a bőrápolási termékeket is -, és a borotválkozási- és hajvágó termékek vonatkozásában.

 

5.15. A Megrendelő elállási jogának fentiek szerinti korlátozása, illetve kizárása nem érinti a Megrendelőnek azt a jogát, hogy a webáruházban vásárolt termékek esetében – a jogszabályi előfeltételek fennállása esetén – szavatossági jogait gyakorolja.

 

5.16. A Megrendelő az őt megillető elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű írásbeli nyilatkozata útján gyakorolhatja. 

 

6. Vállalkozó jogai és kötelezettségei

 

6.1. Vállalkozó vállalja, hogy Megrendelő részére Megrendelő által a Vállalkozó weboldalán keresztül leadott megrendelést teljesíti a megrendelési visszaigazolásban szereplő feltételek szerint, vagy a korábban, a Vállalkozó által kiadott és Megrendelő által elfogadott Árajánlat és megrendelési visszaigazolás által tartalmazott paraméterek felhasználásával az előre meghatározott ütemterv szerint elvégzi az egyedi szerződés hatálya alá tartozó feladatokat.

 

6.2. Vállalkozónak mindaddig joga van a feladat vagy részfeladat munkálatainak megkezdését megtagadni, míg Megrendelő számára nem biztosítja a munkavégzéshez szükséges információkat, vagy Megrendelő a megrendelési visszaigazolásban foglalt fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.

 

6.3. Vállalkozó szolgáltatásait kizárólag szerződés alapján teljesíti (weboldalán keresztül a megrendelési folyamat részeként elektronikusan megkötött szerződés). Vállalkozó a szerződés létrejötte előtti tevékenységeket saját költségére és kockázatára végzi.

     

6.4. A Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy az árajánlatban és a megrendelési visszaigazoláson részletezett szolgáltatásokat/termékeket a Megrendelő számára biztosítja a szerződés teljes időtartama alatt, illetve a termékeket a megállapodott határidőben leszállítja.

 

6.5. Vállalkozó bármely szerződéses kötelezettségeinek teljesítéséhez jogosult alvállalkozót vagy más közreműködőt igénybe venni.

 

6.6. Tulajdonjog‐fenntartás: Vállalkozó a megrendelt és leszállítandó áruk vonatkozásában tulajdonjogát a vételár teljes kiegyenlítéséig fenntartja. 

 

6.7. Szállítás, szállítmányozás: A szállítmányozás a Megrendelő költségére történik. A kockázat az árunak a futárnak történő átadása vagy a gépjárműre történő felrakása után minden esetben áthárul a Megrendelőre. A szállítási címen a lerakodás a Megrendelő feladata és költsége. Vállalkozó a szállítási biztosításról nem köteles gondoskodni. Részszállítások megengedettek, amelyek egyenként kerülnek elszámolásra. Vállalkozó az el nem szállított és írásbeli elállás megküldésének hiányában a megrendelést Megrendelő részére kiszállítja vagy a szerződéstől Vállalkozó döntése szerint elállhat. A törékeny áruk szállítására vonatkozóan Vállalkozó garanciát nem vállal, azok postai szállítását nem javasolja.

 

6.8. ÁSZF módosítása: Az ÁSZF rendelkezéseit a Vállalkozó jogosult egyoldalúan módosítani, ha a módosítás hatályba lépése előtt 15 nappal a módosítás lényegi elemeit honlapjának nyitóoldalán (www.urbandandy.hu) jól látható módon elhelyezi.

 

6.9. A Vállalkozó által forgalmazott termékek árait a Vállalkozó honlapja (www.urbandandy.hu) tartalmazza a bruttó ár feltüntetésével, amelyeket Megrendelő az elektronikus megrendelés folyamatában fogad el. Az árak változtatásának jogát Vállalkozó fenntartja, különös tekintettel a deviza árfolyam‐változásra.

 

6.10. A weboldalon szereplő árak a csomagolással, szállítással kapcsolatban felmerülő plusz költségeket nem tartalmazzák, ezek minden esetben külön kerülnek fel a megrendelési visszaigazolásra.

 

7. Teljesítés, határidők, jótállás, szavatosság

 

7.1. Teljesítési határidő, átadás‐átvétel: Vállalkozó a Megrendelő részére megküldött megrendelési visszaigazolásban megadja a szolgáltatás illetve szállítás határidejét, amely tartalmilag hibátlan, műszakilag egyértelmű megrendelés esetén a visszaigazolás kézhezvételének napjától kezdődik. A megadott határidő elteltét követő 8 munkanapban történő szállítás még időbeni teljesítésnek számít.

 

7.2. Határidő meghosszabbodása: Vis major esetén (11. pont) a vis major időtartamával – amennyiben az a két hónapot nem haladja meg ‐ a szállítási határidő meghosszabbodik.

 

7.3. Vállalkozó késedelme, kötbér: A szerződésben vállalt teljesítési határidő 8 munkanapot meghaladó túllépése, amennyiben az Vállalkozó részére felróható, késedelmes teljesítésnek minősül. Ez esetben a Megrendelő a késedelmesen teljesített hányad értéke után napi 1 %, de maximum a késedelmesen teljesített hányad 20 %‐ának megfelelő kötbér megfizetésére tarthat igényt. Nem számít késedelmes teljesítésnek az esztétikai kifogásokra alapozott reklamáció, akkor sem, ha a Vállalkozó által elfogadásra kerül, de az a termék használati értékét nem befolyásolja és az a funkciójának képes eleget tenni.

 

7.4. A Vállalkozó a munka elvégzése során betartja a magyar jog hatályos és vonatkozó rendelkezéseit, így a munkavégzése során mások emberi méltóságát, jó hírnevét, becsületsértő, vagy szerzői jogvédelem alatt álló alkotásán, előadásán, földrajzi árujelzőjén, védjegyén fennálló jogot, illetve egyéb kizárólagos védelmet nem sért, Megrendelő ilyen irányú megrendeléseit sem a munka tervezésére, sem a készítése során nem fogadja el.

 

7.5. Hibátlan – hibás teljesítés: Hibátlan teljesítésnek minősül, ha termék méretbeli illetve az egyéb eltérése az 5 %‐ot nem haladja meg. A termékek csomagolásán színbeli eltérések a nyomtatási technológiák és grafikai formátumok eltéréséből adódóan szintén előfordulhatnak.

 

Kellékszavatosság

 

7.6. A Vállalkozó a webáruházban elérhető és megrendelhető termékekről, azok tulajdonságairól folyamatos és megfelelő tájékoztatást nyújt. A termékeknek alkalmasnak kell lenniük azokra a célokra, amelyekre más, azonos fajtájú termékeket rendszerint használnak, rendelkezniük kell azzal a minőséggel, amely azonos fajtájú termékeknél szokásos, és amelyet a Megrendelő elvárhat, valamint rendelkezniük kell a Vállalkozó által adott, a webáruházban hozzáférhetővé tett leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

 

7.7. A Vállalkozó a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság). A Vállalkozó hibásan teljesít, ha a termék a kiszállítás (teljesítés) időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy szerződésben meghatározott tulajdonságoknak kivéve, ha a hiba a szállítás következménye. A Megrendelő hibás teljesítés esetén kifogást terjeszthet elő, kifogását a Vállalkozó bármely elérhetőségén, írásban közölheti az alábbiak szerint:

 

7.8. A Megrendelő szavatossági igényként elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne. A Vállalkozó a kifogásként előterjesztett kijavítási vagy kicserélési igény beérkezésétől számított 15 (számított tizenöt) napon belül a választott szavatossági igénynek, a Megrendelőnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül eleget tesz. Ha a kijavítás/kicserélés időtartama a 15 (tizenöt) napot várhatóan meghaladja, úgy a Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt a javítás/csere várható időtartamáról.

 

7.9. Vállalkozó kifejezetten rögzíti, hogy a webáruházban elérhető termékek jellegéből fakadóan hibás teljesítés esetén a Megrendelő elsődlegesen kicserélés iránti igényt érvényesíthet.

 

7.10. Ha a Vállalkozó a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta, vagy a Megrendelőnek a kijavításhoz, kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, vagy a Vállalkozó a kötelezettségének a fenti határidőben nem tesz eleget, a Megrendelő – választása szerint – arányos árleszállítást igényelhet, a Vállalkozó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja a terméket, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ha a Megrendelő hibás teljesítésre hivatkozva akarja megszüntetni a szerződést, úgy a Vállalkozót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

 

7.11. Megrendelő hibás teljesítés esetén akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – arányos árleszállítást kérni vagy elállni a szerződéstől, ha:

a) Vállalkozó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte, de nem teljesítette a kicserélt termék saját költségén történő visszavételét, vagy 

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Vállalkozó megpróbálta orvosolni a hibát

c) vagy a Vállalkozó nem vállalta orvosolni a hibát vagy nyilvánvaló a körülményekből, hogy észszerű határidőn belül vagy a Megrendelőnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem is fogja azt megtenni, 

d) vagy a termék hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy azonnali elállást indokol. 

 

7.12. Ha a Megrendelő a szerződést teljes egészében vagy a szerződés alapján szolgáltatott termékek egy részét illetően szünteti meg, úgy

a) a Megrendelőnek - a Vállalkozó költségére - vissza kell küldenie a Vállalkozónak az elállással érintett terméket; 

b) és a Vállalkozónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Megrendelő részére az érintett termék megfizetett vételárát, amint a terméket vagy az annak visszaküldését igazoló okiratot átvette.

 

7.13. Amennyiben a hibás teljesítés a megrendelt termékeknek csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében az elállás feltételei fennállnak, a Megrendelő a szerződést csak a hibás termék tekintetében szüntetheti meg, de jogosult az azokkal együtt rendelt bármely egyéb termék vonatkozásában is elállni a vásárlástól, ha a Megrendelőtől nem várható el észszerűen, hogy csak azokat a termékeket tartsa meg, amelyek esetében hibás teljesítés nem történt.

 

7.14. A Megrendelő a választott szavatossági igényről másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Vállalkozónak megfizetni kivéve, ha az áttérésre a Vállalkozó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

7.15. Megrendelő köteles az áru átvétele után az esetleges téves szállításokat, mennyiségi eltéréseket és hiányosságokat írásban a Vállalkozó részére azonnal jelezni. A Megrendelő által a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős.

 

7.16. A bejelentésen meg kell adni a szállítólevél számát, a megrendelés/szerződés számát, a számla számát, a termék és a kifogások pontos leírását. Szállítási sérüléseket a termék rendeltetési helyre érkezését követően azonnal jelezni kell. A Megrendelő megvizsgálási kötelezettsége az egész szállítmányra kiterjed. A sérülés tényét és mértékét rá kell vezetni a szállítólevélre/átvételi elismervényre és azt a szállítóval alá kell íratni. Megrendelő jegyzőkönyvet vesz fel a kár nagyságáról. Esetleges hibák ellenére az árut át kell venni és megfelelően tárolni kell. Nem látható hibákat az átvételtől számított 48 órán belül jelezni kell, amennyiben a termék nem került még részben vagy egészben felhasználásra, elhasználásra, vagy elfogyasztásra. Minden panaszt írásban, a megállapított egyes hibák pontos adataival kell benyújtani. Megrendelő köteles lehetőséget biztosítani a Vállalkozó részére, hogy a kifogásolt terméket megtekinthesse. A nem rendeltetésszerű használatból, tárolásból, szállításból eredő hibákért felelősség a Vállalkozót nem terheli. A Megrendelő által részben vagy egészében felhasznált, elhasznált, vagy elfogyasztott, illetve felbontott csomagolású terméket Vállalkozó nem vesz vissza. 

 

7.17. Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 1 (egy) éven belül a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A Megrendelő szavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el.

 

Termékszavatosság

 

7.18. A Vállalkozó által a Megrendelőnek eladott ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő követelheti, hogy a gyártó a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

7.19. A Vállalkozó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

 

7.20. A szavatosság tekintetében a Ptk., valamint a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, valamint a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései az irányadóak.

 

Jótállás: 

 

7.21. Vállalkozó a Megrendelővel, mint fogyasztóval létrejött szerződés alapján jótállást – a jogszabályi kötelezettségével összhangban – kizárólag a webáruházban elérhető tartós fogyasztási cikkek tekintetében vállal. A jótállás időtartama 10.000,- forintot elérő, de 250.000,- forintot meg nem haladó vételárú termékek esetén 2 (két) év, míg 250.000,- forintot meghaladó vételárú termékek esetén 3 (három) év; mely határidőt a termék Megrendelő részére történő átadásától kell számítani.

 

7.22. Vállalkozó felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy a fenti határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban, ha a termék javíttatására kerül sor, úgy a jótállás meghosszabbodik azzal az időtartammal, amíg a Megrendelő a terméket a javítás miatt nem tudja használni.

 

7.23. A jótállás időtartama alatt a Vállalkozó jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A Vállalkozó mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a Megrendelőnek a jogszabályból eredő egyéb – így különösen a kellék-, és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogait nem érinti.

 

7.24. A Megrendelőt megillető jótállási jogok gyakorlására a kellékszavatossági jogok résznél írt rendelkezéseket kell alkalmazni.

 

7.25. Megrendelő a jótállás időtartama alatt javítási igényét választása szerint a Vállalkozó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a Vállalkozó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgáltatónál is érvényesítheti. Vállalkozó felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy a jótállásból eredő igényének érvényesítéséhez a jótállási jegy, ennek hiányában pedig a vételár megfizetését igazoló bizonylat (nyugta/számla) bemutatása szükséges a Vállalkozó részére.

 

7.26. Vállalkozó törekszik arra, hogy jótállási igény érvényesítése esetén a termék javítására, illetve cseréjére az igényérvényesítés bejelentését követő 15 (tizenöt) napon belül sor kerüljön. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 (tizenöt) napot meghaladja, úgy a Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt a javítás/csere várható időtartamáról.

 

7.27. Ha a jótállási idő alatt az első javítás alkalmával megállapításra kerül, hogy a termék nem javítható, a Vállalkozó a terméket 8 (nyolc) napon belül kicseréli, vagy ha a csere nem lehetséges, a vételárat szintén 8 (nyolc) napon belül visszafizeti a Megrendelőnek; kivéve, ha a Megrendelő másként rendelkezik.

 

7.28. Ha a jótállási idő alatt a terméket háromszor javították, de az ismét meghibásodik, a Vállalkozó a terméket 8 (nyolc) napon belül kicseréli, kivéve, ha a Megrendelő a termék újbóli javítását vagy a termék vételárának leszállítását kéri. Ha a csere nem lehetséges, a Vállalkozó a vételárat 8 (nyolc) napon belül visszafizeti a Megrendelőnek.

 

7.29. Ha a termék kijavítására az ilyen megrendelői igény Vállalkozóval történt közlésétől számított 30. (harmincadik) napig nem kerül sor, a Vállalkozó a terméket a javítási határidő elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicseréli, kivéve, ha a Megrendelő másként rendelkezik. Ha a terméket nem lehet cserélni, a Vállalkozó a fenti határidőn belül gondoskodik a termék vételárának visszafizetéséről.

 

7.30. Kárigény: Felek a Megrendelő további kárigényének érvényesítését kizárják, amennyiben azt jogszabály nem tiltja. Megrendelő azonban ezen kikötés mellett is érvényesítheti Vállalkozó szándékos vagy nagyfokú gondatlanságból eredő szerződésszegésével összefüggő, igazolt kárigényét. A kizárás különösen az olyan következménykárok miatti igényeket foglalja magába, mint a termeléskiesés vagy elmaradt nyereség.

 

7.31. Nem minősül hibás vagy késedelmes teljesítésnek, ha a Vállalkozó a raktáron nem lévő termék esetén a Megrendelés leadását követően a visszaigazolásban tájékoztatja e tényről a Megrendelőt, a várható szállítási határidővel együtt, ebben az esetben Vállalkozót semmilyen kártérítési felelősség nem terheli.

 

8. Fizetés módja, fizetési feltételek

 

8.1. A megrendelés visszaigazolásakor a Vállalkozó elektronikus számlát állít ki a megrendelt termék vételáráról, melyet Megrendelő részére elektronikus úton megküld. Vállalkozó kijelenteni, hogy az általa a Megrendelő részére kiállított elektronikus bizonylatok megfelelnek a mindenkori törvényi szabályozásoknak:

 

a) Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (Áfatv.) 174. §-a alapján számla [ide értve az Áfatv. 176. § (1) bekezdése alapján egyszerűsített adattartalommal rendelkező számlát is] elektronikus úton is kibocsátható. 

 

b) Az Áfatv. 259. § 5. pontja szerint elektronikus úton kibocsátott számlának minősül a termék beszerzője, szolgáltatás igénybe vevője részére az adatok vagy ‐ digitális tömörítés felhasználásával ‐ adatállományok elektronikus úton történő továbbítása, személyes rendelkezésre bocsátása telefonvezetékes, rádiós, optikai vagy egyéb elektromágneses rendszeren keresztül, elektronikus adatfeldolgozás céljára.

 

8.2. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy jelen szerződés alapján kibocsátott megrendelési visszaigazolások és számlák esetében  a fizetés a megrendeléskor előre, vagy szállításkor/teljesítéskor esedékes.

 

8.3. Vállalkozó 15 (tizenöt) napot meghaladó fizetési késedelem esetén Vállalkozó választása szerint póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni vagy annak teljesítését követelni, igényét jogi úton érvényesíteni. Megrendelő szerződéses kötelezettsége megszegése esetére indítandó bármilyen jogi eljárás költsége a Megrendelőt terheli. A jogi eljárás megindítása érdekében Vállalkozó jogosult a szerződéssel kapcsolatos dokumentumokat, adatokat a jogi képviselője részére átadni. Vállalkozó továbbá jogosult Megrendelővel szemben fennálló követelését harmadik személy részére engedményezni, melyről a Megrendelőt Vállalkozó írásban értesíti.

 

8.4. Fizetési módok:

a) Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Megrendelő a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben vagy bankkártyával a megrendelt termék(ek) átvételekor.

b) Fizetés online bankkártyával: A Megrendelőnek lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával kifizetni, a szállítás módjától függetlenül.

 

9. A szerződés megszűnésének, megszüntetésének esetkörei

 

9.1. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a szerződést határozott időre kötik, mely időpont a feladat elkészüléséig, illetve az ellenérték megfizetéséig tart. Szerződő felek egyedileg ettől eltérhetnek, s a szerződést határozatlan időtartamra is megköthetik. A felek között termék készítésére kötött szerződés esetén a végtermék átadásával‐átvételével, és a vállalkozói díj megfizetésével a szerződés megszűnik.

 

9.2. A felek között a szerződés megszűnhet közös megegyezéssel és elállással, szolgáltatás esetén felmondással.

 

9.3. Felek megállapodnak abban, hogy amennyiben a másik fél a szerződésben vállalt kötelezettségeit súlyosan megszegi (a vállalt kötelezettségeit nem teljesíti, vagy minden további együttműködéstől elzárkózik), úgy elállásnak vagy szolgáltatás esetén azonnali hatályú felmondásnak van helye.

 

9.4. A szerződéstől történő elállásra illetve annak felmondására mindkét félnek van lehetősége, azonban Megrendelői elállás vagy felmondás esetén a Megrendelő köteles a Vállalkozónak az addig felmerült költségeit, vállalkozói díját, valamint a teljes vállalkozói díj 20%‐át, mint kárátalányt megtéríteni. A felmondás abban az esetben érvényes, ha azt írásban, indoklással ellátva, a másik szerződő fél részére címzett ajánlott tértivevényes levélben történik. A rendes felmondás időtartama 30 (harminc) nap. A tértivevénnyel feladott levelet kézbesítettnek kell tekinteni a feladástól számított 5. munkanapon, valamint akkor is, ha az "nem kereste" vagy "átvételt megtagadta" jelzéssel érkezett vissza.

 

9.5. A felek között létrejött szerződés bármely okból történő megszűnése, megszüntetése nem mentesíti a feleket a megszűnésig vagy megszüntetésig fennálló kötelezettségeik vagy díjtartozásaik teljesítése alól.

 

9.6. Vállalkozó a szolgáltatást azonnali hatállyal felfüggesztheti, vagy a szerződést azonnali hatállyal felmondhatja, 

 

a) ha Megrendelő több mint 15 (tizenöt) napos fizetési késedelembe esett és felhívás ellenére sem teljesített.

 

9.7. Vállalkozó azonnali hatályú felmondása esetén Megrendelő köteles a vállalkozó díj 100%‐ának megfelelő mértékű kárátalányt fizetni. 

 

10. Vis Major

 

10.1. Egyik fél sem felel a szerződésben foglalt kötelezettség teljesítéséért azon esetekben, amikor a felek érdekkörén kívül eső elháríthatatlan esemény merül fel. Ilyen körülménynek tekintendő például: természeti katasztrófa, tűz, áradás, hatóság rendelkezése, szükségállapot, lázadás, polgárháború, háború, sztrájk, tüntetés vagy hasonló munkabeszüntetés, közlekedési illetve egyéb üzemzavarok, nyersanyaghiány, az alapanyagok ellátásában és az alapanyagok biztosításában felmerülő országos hiány, amely még körültekintő előrelátással sem volt előrelátható, olyan országos járványhelyzet, amely során az emberek mozgása hatósági intézkedéssel korlátozásra kerül, extrém, az átlagostól jelentős mértékben eltérő időjárási viszontagságok, körülmények, helyzetek stb., amelyek a Vállalkozó érdekkörén kívül eső okok.

 

10.2. Ha Vis Major esemény miatt a szünetelés időtartama meghaladja a két hónapot, bármelyik Fél jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani illetve a szerződéstől elállni.

 

10.3. Vis Major Esemény bekövetkezte esetén az érintett Fél köteles a másik Felet írásban értesíteni.

 

10.4. A teljesített szolgáltatások számlájának kiegyenlítése alól a Vis Major körbe tartozó események sem jelentenek mentességet.

 

11. Adatkezelés

 

11.1. A Vállalkozó magára nézve kötelező erővel ismeri el az adatkezeléssel kapcsolatosan rendelkező alábbi jogszabályokat és ajánlásokat:

a) az 1992. évi LXIII. törvény ‐A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról,

b) az 1998. évi VI. törvény ‐ Az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során (Strasbourg 1981. január 28.),

c) 2001. évi CVIII. törvény (Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről),

d) az "Online Privacy Alliance" ajánlásait, és 

e) az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (GDPR.).

 

11.2. A Megrendelő az ajánlat aláírásával/elfogadásával a részére adott megfelelő tájékoztatás alapján kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy adatait, illetve a megrendelés teljesítése során birtokába jutott adatokat a Vállalkozó a vonatkozó jogszabályok keretein belül saját nyilvántartásába, kimutatásaiba felhasználja, a szerződés teljesítése érdekében, illetve Megrendelő és/vagy Vállalkozó jogainak érvényesítése illetve kötelezettségeinek teljesítése érdekében megismerje, másolja és kezelje, illetve Vállalkozó az őt megillető követelések érvényesítése érdekében harmadik személynek átadja.

 

12. Jogérvényesítési lehetőségek

 

Panaszügyintézés helye, ideje, módja

 

12.1. Megrendelő a termékkel vagy a Vállalkozó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Cégnév: Urban Dandy Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 1074 Budapest, Alsó erdősor utca 3. fszt. 10.

E-mail cím: info@urbandandy.hu

 

12.2. Vállalkozó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor Vállalkozó a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig megőriz, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel. Vállalkozó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 (harminc) napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

 

12.3. A panasz elutasítása esetén a Vállalkozó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Megrendelőt.

 

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

 

12.4. A Megrendelő jogosult panasszal fordulni a Vállalkozó székhelye, illetve a Megrendelő lakó- vagy szokásos tartózkodási helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fogyasztói jogainak sérelme esetén. Az egyes fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségei a következő linken található meg:

 https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag. 

 

12.5. Vállalkozó felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy az egyedi ügyének kivizsgálására és megoldására a békéltető testület jogosult, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság az ilyen ügyeket minden esetben hivatalból átteszi a békéltető testülethez azok hozzá történő beérkezését követően.

 

12.6. A Megrendelő panaszának elutasítása esetén jogosult az illetékes békéltető testülethez fordulni. A Vállalkozót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

 

12.7. A Vállalkozó székhelye szerint illetékes békéltető testületnek a Budapesti Békéltető Testület minősül, melynek elérhetőségei az alábbiak:

Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

Weboldal: https://bekeltet.bkik.hu

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Online kérelem benyújtása: https://bekeltet.bkik.hu/urlap/kerelem-online-benyujtasa

Telefon: 06 (1) 488 21 31

 

12.8. A Megrendelő a lakóhelye, vagy szokásos tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét a https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai weboldalon, az illetékes békéltető testület weboldalára mutató linkre kattintva érhető el.

 

12.9. Az Európai Unió által biztosított online vitarendezési platform valamennyi, az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztó és az Európai Unióban letelepedett kereskedő közötti, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében nyújt alternatív vitarendezési fórumot. Az Európai Online Vitarendezési Platformot  a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU weboldalon érheti el. 

 

13. Irányadó jog, jogkikötés

 

13.1. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a szerződés részét képező ajánlat, Vállalkozó rendelkezései, illetve a mindenkor hatályos jogszabályok – így különösen a Ptk. (2013. évi V. törvény) – rendelkezései az irányadóak.

 

13.2. A Szerződő felek közötti szerződésből eredő bármely jogvita esetére a Szerződő felek kölcsönösen alávetik magukat pertárgy értéktől és hatáskörtől függően a Vállalkozó mindenkori székhelye szerint illetékességgel rendelkező járásbíróság (kerületi bíróság), illetve törvényszék kizárólagos illetékességének azzal, hogy a Megrendelő jogosult az igényét a lakóhelye, ennek hiányában a tartózkodási helye szerint illetékes járásbíróság (kerületi bíróság), illetve törvényszék előtt is érvényesíteni a pertárgy értéktől és hatáskörtől függően.

 

13.3. Jelen Általános Szerződési Feltételek a Vállalkozó által kibocsátott újabb Általános Szerződési Feltételek hatályba lépéséig marad érvényben.

 

14. Záró rendelkezések

 

Jelen Megállapodás mindenkor a Vállalkozó és a Megrendelő között létrejött Vállalkozó weboldalán (www.urbandandy.hu) megkötött elektronikus szerződéssel (megrendelés leadása és annak visszaigazolása) együtt érvényes.

 

Az oldal tetejére